2024年3月1日 星期五

關於對高嶺のなでしこ和松本ももな的看法, 澳門CONTEMPO Vol.1 MACAO JAPAN SPRING FESTIVAL 高嶺撫子 看後感








 2月看完 松本ももな @ 高嶺のなでしこ (高嶺撫子) 在澳門CONTEMPO Vol.1 MACAO JAPAN SPRING FESTIVAL 的演出,希望可以重新利用這個空間,抒發我對她們的一些想法,會是相當個人的東西,請不要期望這是一篇很公式的介紹文。

或者有人第一次睇呢個blog,我係一個以前睇AKB日本偶像嘅香港小粉絲,因為AKB先有呢個地方嘅出現,慢慢轉睇SKE然後去到2018-19年就開始睇lastidol,最鍾意係松本ももな。

事情是這樣的,疫情開始之後我漸漸沒有關注日本偶像。只知道Lastidol在2021年解散了,而我一直關注的松本ももな就轉加入到一家新的女子圑體「高嶺のなでしこ」,給我的概念就是「東家不打打西家」,除了會按讚一下美圖,就沒有太在意是什麼回事了。

我簡單介紹吓呢個女團,「高嶺のなでしこ」2022年出道,有七個係某個選秀揀出嚟(有關另外七位的成員對不起我不擅長>_<),再加上三個lastidol嘅成員,一共係10個人嘅王道偶像組合。另一個特色係佢哋嘅歌係由一間叫HoneyWorks嘅Vocaloid音樂製作樂團去出品。如果講HoneyWorks隨時仲出名嗰個女團,因為都有10年咁上下嘅歷史。當中「高嶺のなでしこ」最出名的歌就係翻唱HoneyWorks嘅「可愛くてごめん」,YouTube有13M嘅瀏覽記錄,但佢哋其他MV就可能得1M左右。



日本偶像?不都是靠握手會商法嗎?被疫情拖垮辦活動的能力後,完全是冰河時期。連乃團的情況都有點堪憂,更何況是二三線的偶像團體。當日本人都無法當地參加活動時,香港人更加難去追日本嘅偶像吧。

然後2024年,我見到呢個團體宣布要去澳門搞演唱會,仲要一搞搞三場,當時仲要寫住「日本女子偶像天團」。我心諗邊有咁大頂帽俾佢戴,隨便問過香港澳門人都冇人識佢哋啦,除咗我這些由細睇住ももな大的低調fans之外。

如果2019年我可以因為ももな即日由大阪去福岡睇表演,要我即日由香港去澳門倫敦人睇表演,怎可能難到我呢?


其實我唔係開埋即日才知呢件事,都隔咗好幾個星期先知道,於是我打開個官網發現仲有飛賣緊,我就買咗一個比較中間嘅位置去睇表演,而我當時都唔知有VIP卷賣緊。我去緊嘅時候其實心諗,會唔會到時勁多吉位,搞到個場面會好難睇。

如是者,我準備咗個簡單印住ももな嘅橫幅,請咗半日假,第一次經港珠澳大橋即日去到氹仔嘅倫敦人劇場。

幾經辛苦終於喺倫敦人酒店入邊搵到個劇場,然後一望就望到個十個成員喺度準備緊個fans meeting我嗰個時候先發覺係有VIP飛嘅,但係要俾$1600先至有得見。於是繼續出邊等慢慢,都有唔同嘅fans出現,有來自中港澳或者親自日本嚟嘅fans。

入到去其實都唔係好坐得滿,前排大約坐滿六七行就開始有空位,然後我哋中排那面,其實坐到頭三四行左右,當中仲要有啲中年人和小朋友,應該係有人派飛俾佢嚟睇表演嗰啲人,全個劇場坐滿千幾人,但全場可能得5-600人左右。講緊係集合晒全中港澳區嘅fans人數先得咁多,真係比當年AKB嘅情況更加更加堪憂,但亦都比我想像中好少少啦其實。

活動開始就發覺原來係澳門旅遊局同日本合辦嘅活動,特登請日本嘅IDOL嚟澳門,唔怪得知請得郁佢哋10個嚟澳門啦,如果淨係佢哋自己搞嘅話,連本地都未必搞得大嘅時候,仲點會開發海外市場呢。聽咗唔同嘉賓講speech 講咗30分鐘之後終於見到成員開始跳舞啦。

雖然個劇場係戲院梗座椅設計,開始之後,大家都企晒起身走晒去舞台前睇,所以實際睇到個距離都相當之近。



我全程都可以好專心咁ももな視線咁睇佢唱歌跳舞都幾滿足嘅。成個表演跳足一個半小時,絕對冇偷懶冇走雞,唱歌和跳舞個水準都合格有餘,老實講如果以日本偶像呢個item我覺得佢哋都冇乜可以挑剔嘅地方,我覺得氣氛十分好,非常近距離,十分好睇抵睇的

睇完之後我都有好認真諗,而家佢哋嗰個定位。開場前有幸認識我旁邊另一個香港fans,佢係因為HoneyWorks先識呢個團,最鍾意都係ももな。而我睇咗一日Twitter都見到有啲好狂熱嘅fans係追其他成員,追到去日本參加活動,可能都係啲認知廚吧。不過整體比我嘅感覺都係自己圍內相對小眾識嘅日本女團。我分享了當時的片比幾個朋友睇,佢哋都好驚訝話聽過「可愛くてごめん」嗰首歌,但就完全唔識呢個團,其實就係反映緊呢個團嘅少少問題。

的確,佢哋好努力靠HoneyWorks吸左一啲原本睇Vocaloid 嘅人睇偶像,唱HoneyWorks嘅歌係表現到佢哋嘅可愛力,但其實佢哋唱自己原創嘅歌,例如原創曲 アンチファン其實係想做到有型反叛,類似以前睇欅坂46咁。佢哋嘅形象係有多樣性嘅,但同時就係可能因為咁無留到一個好鮮明嘅形象比大眾。

追日本偶像呢件事本身都可能好小眾,睇唱歌跳舞有人會睇韓國嗰種狗仔又好聽,日本主流都有YOASOBI呢啲實力派存在,未必去到睇一班妹妹仔賣萌唱歌。當然有人追日本偶像係追認知,睇住佢地成長,這點我當年做過,當然好清楚。我想表達就係,在日本偶像呢個項目高嶺係做得好好,但好似仲未衝得出去個觀眾群去到全民偶像嗰個地步。見到佢地好努力好高水準,但就好似人氣都係未爆到出來,替她們可惜。

至於她們的出路,希望她們唔係只給人覺得係HoneyWorks嘅翻唱偶像,而係可以慢慢出多啲原創曲,成為獨當一面可以同日本一線偶像一戰嘅團體啦。老實講睇完她們的表演,我覺得高嶺のなでしこ係值得更出名的。

至於ももな,就算幾年冇見我都覺得佢對做偶像呢件事好有熱誠,尤其是在擊掌會時她知道我係由lastidol開始睇嘅時候嘅眼神,我相信她可以成為日本來緊呢個世代最出色經典嘅偶像之一。

所以去到最後我係想推廣比有機會睇到呢篇文嘅各位,係值得去睇澳門2024年3月23&24日嗰個表演,高嶺係值得更加多人認識嘅。(無收廣告費的我)

詳情:https://hk.venetianmacao.com/entertainment/takane-no-nadeshiko.html 








一篇我覺得講高嶺講得幾好的文章,亦都在此分享下:https://omunibasu.wordpress.com/2023/04/02/the-curious-case-of-takane-no-nadeshiko/comment-page-1/


沒有留言:

張貼留言

Gadgets By Spice Up Your Blog